Bir Kitap: Sultanı Öldürmek


Okuduğum ilk Ahmet Ümit kitabıydı Sultanı Öldürmek...
Sonuç: diğer kitaplarını da okuyacağım...

Tarihi olaylar hep ilgimi çeker ama gelin görün ki bir noktadan sonra ne yazık ki sıkar... Ama bu romanı okurken, Fetih ve Fatih dönemi öyle güzel ve etkileyici bir dille anlatılmıştı ki, İstanbul Fethi'ni anlatan kitaplar araştırmaya başladım. Okumak istedim. Belki romanın üçte ikisi tarihi bilgilerden / olaylardan oluşuyordu ama sıkılmadım.

Genel olarak baktığımda da güzel bir kitap okudum. Ancak aldığım önerilerden anladığım kadarıyla, Ahmet Ümit'in daha iyi kitapları da varmış...

"Sizi bahtiyar ediyorsa, kapıldığınız duygunun gerçek olup olmamasının ne önemi var?"

"İnsan en çok sevdiklerine acı çektirir..."

"Şahane bir aşk, harcanmış bir hayat demektir."

"Önemli olan silahın patlaması değil, yere kimin düştüğüdür."

"Beni sevenlerimden koruyun, düşmanlarımla nasılsa baş ederim."

"Nefret bazen işe yarar. İnsanın zinde, ayaklarının üzerinde durmasını sağlar. Hayata karşı dayanıklı hale getirir."

Ahmet Ümit'in Sultanı Öldürmek romanının daha detaylı incelemesi
ve Sultanı öldürmek okur testi için Beyaz Kitaplık'ı ziyaret edebilirsiniz.


Labels: