Biraz Değiştim



değiştim
biraz değiştim
yıllar geçti ve geçen yılların neden olduğu mecburi bir değişim değildi bu
bilakis
bilinçli bir durumdu
bile isteye değişimin koynuna atlama hali
bambaşka biri olma arzusu
bambaşka biri olma arzusuysa insanın kendi olabilme mücadelesiydi
çünkü hayat boktan olduğu kadar
bir o kadarda diktası altına aldığı için insanı
insan kendi gibi olamıyordu

değiştim
art niyetli sayılmasam da
iyi niyetli biri de sayılmam artık
çünkü dünya denen şu küre
iyi niyet yiyicilerle dolmuş durumdaydı
ne kadar çok iyi niyet sunuyorsanız
o kadar çok aptal yerine konuyordunuz
yıpratıyorlardı sizi
bundan mütevellit
iyi niyetlerimi koruyabilmek adına
iyi niyetli biri değilim artık
değiştim

değiştim
kinaye edebiyatını lugatımdan çıkarttım ilk iş olarak
zira
cümlelerime eklediğim kinaye kırıntıları
insanların çirkinliklerini yok etmiyordu
üzerlerine dahi alınmadan
zararlı eylemlerini sergilemeye devam ediyorlardı
ve dahi
tepki dahi olsa yazdıklarım
onları kale aldığımı sanıyorlardı
onları kale almadığımı bilmelerini isterim
değiştim

değiştim
çok fazla hayal kırıklığına uğramış olabilirim
yıllarca melaikeliğine inandığım
temiz olduklarından hiç kuşku duymadıklarım
şu an birer bataklıktan el sallıyor olabilirler
beni hayal kırıklıklarıyla tanıştıranlara bir kızgınlığım yok
hattizatında onlara kanma aptallığı bana ait olduğundan
kızdığım, kızacağım, kızmak zorunda olduğum tek insan da bendim
kendime olan kızgınlığım neticesinde değiştim
düşmedim
başarısız olmadım
huzursuz, mutsuz ya da umutsuz yaşamıyorum
onlara çıkan tüm yolların önüne set çektiğim gibi
onların bana dokunmalarına da izin vermiyorum
tam da bu sebepten işte
çok fazla insanı hayal kırıklığına uğratarak değiştim
düşledikleri gibi bir insan olmayarak değiştim
kurdukları tüm siyahi düşlerini yerle bir etmekten büyük haz alıyorum
değiştim

değiştim
artık biliyorum
namus kelimesi cümlelerde sık sık kullanıldığında anlam kazanmıyor
kalpte ve fikirde tezahür edebildiğinde bir anlama bürünüyor
tam da bu kelimeyi dillerinden yıllarca düşürmeyen dört dörtlük insan modellerinin
şimdi neler yaptıklarına tanık olarak
değiştim

değiştim
yapılan hataların ve
yapılan yanlışların karşılığında gözyaşı dökerek
gözyaşlarının altına sığınarak
eylemlerini ört pas etme girişiminde bulunanların riyakarlığını fark ettiğimde
değiştim

değiştim
dürüst insanların
herkes tarafından dürüstlüğüne inanılan insanlardan oluşmadığını ve
gerçekten dürüst olan insanların
herkes tarafından sevilmeyeceği gerçeğini kabul ederek
değiştim

değiştim
apaçık ki işler menfaatle yürüyordu
daha dün adam yerine konulmayan insanlar
bugün can dostu, biricik arkadaş olabiliyorlardı
samimiyetsizliğin her santimetreye bulaştığını görmemek işten bile değildi
dostluğun zamana endeksli değişken bir durum olduğunu kabullenip
esas mevzunun insanlık olduğunu öğrenerek değiştim

velhasıl ben
o eski ben değilim

biraz değiştim
kötüyüm
çok kötü



bu metin bu şartlar altında ölemem adlı e-kitabımda yer almıştır

Labels: ,