Django Unchained / Zincirsiz

Biraz Film İzledim | 17
Django Unchained / Zincirsiz


Aslında filmle ilgili olarak bir tanıtım yazısı yazılacaksa ve bu yazı sadece Quentin Tarantino, Leonardo DiCaprio, Jamie Fox, Christop Waltz, Samuel L. Jackson isimlerinden oluşsa bile, söz konusu filmin sağlam bir film olduğu hemen anlaşılır.

Pulp Fiction, Kill Bill, Sin City, Reservoir Dogs, Desperado gibi ses getiren filmlere imzasını atan ve bu filminde senaryosunu ve yönetmenliğini üstlenen Quentin Tarentino'dan yine çok iddialı bir film. Hikayedeki karakterleri canlandıran oyuncularda iyi olunca ortaya müthiş bir film çıkmış doğrusu.

Filmde, hikaye kadar oyunculuklarda tam puan almış durumda. Bunun yanı sıra ben filmdeki müzikleri de sevdim. Her açıdan uyumlu bir filmdi.


"- Herkes neden bize bakıyor?
- Ata binen bir zenci hiç görmediler de ondan."

Hikaye, zenci bir kölenin, zincirlerinden kurtuluşunu, karısına kavuşmak ve kazandığı özgürlüğünü korumak için verdiği mücadeleyi anlatıyor. Öyle bir dönem ki, at binen bir zenci görmek bile insanları çileden çıkartıyor. Tahammül yok. Böyle bir atmosferin içinde Django'nun yer yer komik, yer yer aksiyonu bol ve kimi zamanda drama yüz tutan hikayesini izliyorsunuz.

Hikayenin güçlü karakterlerinden biri olan - ki  aynı zamanda benim favori karakterimdi - Dr. Schultz, esas mesleği dişçilik olan fakat meslek olarak kendisine ödül avcılığını seçen bir karakter. Öncelikle söylemeliyim ki film boyunca ekranda Haluk Bilginer'i izliyor gibiydim. Çok benzettim. Filme bambaşka bir renk katan bu karakter, ölüsüne ya da dirisine ödül konan suçluların peşine düştüğü sırada yolları Django ile kesişir. Öncelerinde bir köle olan Django kendini bir anda bir ödül avcısı olarak bulacaktır. Dr. Schultz ile Django'nun birlikte yaptığı işleri ve sonunda Django'nun karısını kurtarmak için yaptıklarını keyifle izleyeceksiniz.


Dr. Schultz karakterini böylesine harika bir performansla canlandıran Christoph Waltz, bu başarısınının karşılığında Altın Küre'de en iyi yardımcı oyuncu ödülünü, En iyi yardımcı erkek oyuncu Oscarını ve BAFTA en iyi yardımcı erkek oyuncu ödülünü kazandı.

Film ayrıca Quentin Tarantino'ya:
En iyi özgün senaryo Oscar'ı, Altın Küre en iyi senaryo ödülü, Uluslararası AACTA en iyi senaryo ödülü, BAFTA en iyi özgün senaryo ödülü, David di Donatello en iyi yabancı film ödülü, Film eleştirmenleri en iyi senaryo ödülünü kazandırmıştır.

Ayrıca bu film için, Samuel L. Jackson, Jamie Fox, Kerry Washington, Leonardo DiCaprio'da ödül alan isimler arasında yerini aldı.

Son zamanlarda şansım pek yanımda olmamasına karşın film konusunda, iyi filmlerle karşılaştım. Zincirsiz bunlardan biriydi.

Eğer hala izlemediyseniz, izlemelisiniz.



Bu film için bir de video hazırladım. Onu da izlemek için tıkla.





Labels: